Optymalizacja stron

Sieci społeczne i messengery stają się z roku na rok coraz bardziej popularne i to właśnie za ich pomocą często przyciąga się odwiedzających na stronę. Jednak przejście użytkowników do strony z pola wyszukiwarki również nadal nie traci na znaczeniu i to z tego powodu nadal istnieje potrzeba poprawnej optymalizacji stron w stosunku do wymagań wyszukiwarek, a przede wszystkim Google.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron

W najprostszym rozumieniu, optymalizacja stron jest zestawem działań pozwalającym na pomyślną współpracę strony i wyszukiwarek. Po realizacji usługi pozycjonowania i optymalizacji przez doświadczonych specjalistów, strona zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarce, jednocześnie spełniając potrzeby odwiedzających ją osób.

Na pozycjonowanie i optymalizację stron w wyszukiwarkach składają się 4 podstawowe elementy, z których każdy wymaga rzetelnego opracowania i dopasowania do oczekiwań odbiorców docelowych:

  • Struktura strony - powinna być przemyślana, wygodna, dodatkowo wypełnienie każdej podstrony powinno być maksymalnie jakościowe;
  • Dostępność - roboty wyszukiwawcze powinny łatwo znajdować stronę;
  • Zgodność z wymaganiami technicznymi wyszukiwarek;
  • Analiza konkurencji, jej słabych i mocnych stron, pozwalająca uczynić stronę szybszą, wygodniejszą i spełniającą potrzeby odwiedzających.

Wynikiem dokładnego opracowania każdego z tych elementów jest wzrost ruchu na stronie, zwiększenie konwersji i tym samym wzrost zysków ze strony, niezależnie od tego czy jest to witryna informacyjna, czy też jest to sklep internetowy.

Optymalizacja stron internetowych to jeden z ważnych obszarów pracy w procesie jej promocji. Prawidłowe pozycjonowanie i optymalizacja stron pod kątem wyszukiwanych haseł pozwala na lepsze indeksowanie i pozycjonowanie strony. Żeby dokonać takiej optymalizacji wymagana jest specjalistyczna wiedza, w tym rozumienie, w jaki sposób przebiega praca ze stroną. W agencji marketingowej Seo-Web Poland we Wrocławiu realizację usługi można podzielić na 2 etapy:

  • Na pierwszym z etapów odbywa się usuwanie wszystkich meta tagów, analizowanie i poprawienie szybkości ładowania strony. Analizie poddawane są także wszystkie podstrony, po czym zostają usuwane te z powtarzającymi się informacjami. Wszystkie te prace mają charakter przygotowawczy i po ich ukończeniu pozycja strony w wyszukiwarkach najczęściej nie ulega zmianom, które następują dopiero po realizacji drugiego etapu prac.
  • Wtórna optymalizacja stron to bardziej rozbudowany i złożony zestaw prac obejmujący: analizę źródeł ruchu na stronie, ustalenie zgodności stron docelowych z żądaniem, pracę ze słowami kluczowymi, sprawdzenie stanu technicznego serwisu, w tym jego kodu i układu strony, napisanie nowych artykułów i umieszczenie ich na stronie wraz ze zdjęciami i filmami.

Podane powyżej informacje potwierdzają, że prace związane z optymalizacją stron są procesem skomplikowanym i wielostronnym. Dodatkowo utrudnia go fakt, że algorytm takich popularnych wyszukiwarek jak Google ciągle ulega zmianom i wysuwane są coraz bardziej rygorystyczne wymagania - zarówno do projektu i układu strony, jak i jej treści.

Dlaczego optymalizacja stron jest ważna?

Optymalizacja stron w wyszukiwarkach jest jednym z najbardziej racjonalnych sposób przyciągnięcia klientów na stronę. Takie narzędzie pozwala promować serwis kompleksowo i na długo utrzymywać osiągnięte efekty. Optymalizacja stron może odbywać się w jednym lub kilku kierunkach.  

   W firmie Seo-Web Poland we Wrocławiu prace nad optymalizacją stron przebiegają w kilku etapach: 

  • Strona jest najpierw poddawana audytowi;
  • Następnie analizowane są żądania użytkowników docelowych i pozycje konkurentów;
  • Kolejnym etapem jest kompilacja rdzenia semantycznego i zaleceń dla struktury;
  • Następuje etap pracy z kodem strony, eliminacja błędów, finalizacja funkcjonalności;
  • Specjalista wyznacza mierniki i cele dla kompleksowej analizy;
  • Generowane są treści sprzedażowe w serwisie;
  • Tworzone jest wewnętrzne połączenie, wykonywana jest także praca z linkami do promowanej strony na portalach zewnętrznych;
  • Ilość i jakość ruchu sprawdzane są co miesiąc i na tej podstawie sporządzany jest plan pracy na przyszłość.

Optymalizacja stron pod kątem sieci społecznościowych, SMO (Social Media Optimization) - to zestaw środków mających na celu ulepszenie witryny pod kątem promocji w sieciach społecznościowych. Głównym zadaniem SMO jest poprawienie zawartości serwisu, interfejsu i budowanie kontaktu z odwiedzającymi w celu ich przyciągnięcia i „zatrzymania”.

Ważne jest, aby zamieszczać na stronie ciekawe i przydatne informacje, tak aby odwiedzający mogli i chcieli się nimi dzielić, a także, by u użytkowników powstawało zainteresowanie promowanym za pomocą strony produktem lub usługą. W tym celu na stronie umieszczane są przyciski „Udostępnij” do wykorzystania w różnych sieciach społecznościowych.

Innym ciekawym narzędziem jest widget, który pozwala dołączyć do grupy na portalach społecznościowych lub subskrybować aktualizacje bezpośrednio na stronie.

Regularne publikowanie postów z linkami do strony w sieciach społecznościowych, blogach oraz na innych stronach daje doskonały wynik. Można także umieszczać linki na stronach agregatorach, kumulujących informacje o firmach, świadczących usługi w konkretnej branży.

To nie wszystkie narzędzia do optymalizacji strony internetowej pod kątem sieci społecznościowych. Pełna lista narzędzi dobierana jest na podstawie życzeń klienta i specyfiki projektu biznesowego.

Jeszcze kilka lat temu wyszukiwarki brały pod uwagę częstość występowania słów kluczowych w tekście stron, a artykuły o największej liczbie występowania tych słów szybko wpadały w TOP wyników wyszukiwania. Artykuły zoptymalizowane pod kątem SEO muszą obecnie uwzględniać znacznie więcej czynników. Oprócz tekstu wyszukiwarki analizowane są takie dane, jak:

  • Tytuł (metatag - tytuł);
  • Opis (metatag - opis);
  • Nagłówki H1 (H2, H3);
  • URL (adres strony);
  • Metatagi Alt dla obrazów.

Wyróżnianych jest kilka rodzajów wewnętrznej optymalizacji stron:

  • Techniczna. Jej podstawowym zadaniem jest poprawa parametrów technicznych strony: stabilności pracy, dostępność dla robotów wyszukujących, usunięcie niedziałających linków itp.;
  • Tekstowa. Podczas jej przeprowadzania dokonuje się korekty, pełnego lub częściowego przepisania tekstów w taki sposób, by były łatwe w odbiorze dla użytkowników strony i jednocześnie dobrze oceniane przez wyszukiwarki;
  • Pod względem użyteczności. Prace te są najbardziej skomplikowane, gdyż polegają na analizie i oddziaływaniu na czynniki behawioralne, czyli na to, jak użytkownicy zachowują się na stronie. Ze względu na zmieniające się potrzeby użytkowników stron internetowych, rozwój technologii innowacyjnych i zmianę trendów modowych zaleca się, by optymalizacja stron pod względem jej użytności dokonywana była systematycznie.

Czy poprawnie zrealizowana techniczna optymalizacja stron pozwala zwiększyć skuteczność promocji strony? Tak, to jest już połowa całego sukcesu strony w Internecie. Warto jednak pamiętać, że tylko w tej wyszukiwarce, dla której dokonywana jest optymalizacja stron. Na przykład wymagania Google i Bing znacznie się od siebie różnią, a ze względu na to, że to Google cieszy się największą popularnością nie tylko w Polsce, ale w większości innych krajów, podczas optymalizacji technicznej specjaliści sprawdzają ponad 200 wskaźników, których spełnienie jest niezbędne dla pomyślnej promocji w tej wyszukiwarce. Innymi słowy, optymalizacja SEO dla Google najprawdopodobniej nie pozwoli na uzyskanie dobrych wyników w Bing lub Internet Explorer.

Zewnętrzna optymalizacja stron to praca nad wizerunkiem strony z punktu widzenia wyszukiwarek i potencjalnych odwiedzających. Na pozytywne odbieranie strony wpływają inne zasoby, które odsyłają do Twojej witryny, a także użytkownicy, którzy zostawiają komentarze i wspominają o Twojej marce w swoich publikacjach.

  Na wewnętrzną optymalizację składa się także kilka ważnych elementów:

  • Widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj przede wszystkim o snippet, który powinien zawierać słowa kluczowe, ale jednocześnie być czytelnym dla użytkowników, a także o wprowadzenie na stronie poszerzonych odpowiedzi na pytania użytkowników;
  • Rola łącz. Im więcej łącz jest umieszczonych na stronach o zbieżnej tematyce i im częściej korzystają z nich użytkownicy, tym lepsza jest pozycja strony;
  • Sygnały społeczne - liczba kliknięć z linków stron trzecich, wzmianek o witrynie lub marce w sieciach społecznościowych, w tym recenzji.

Żeby osiągnąć dobre wyniki w wyszukiwarkach, nie wystarczy tylko zewnętrzna lub wewnętrzna optymalizacja  seo. Na przykład, jeśli na Twoją stronę powołuje się wiele innych stron, nie oznacza to z całą pewnością, że roboty wyszukiwarek zdecydują, że jest ona warta umieszczenia w najwyższych wynikach wyszukiwania. Podstawowa zasada mówi, że Twoja strona powinna dawać klientom to, czego poszukują. W przeciwnym przypadku będą szybko opuszczać stronę, co wpłynie negatywnie na jej promocję.

Tworząc strategię SEO dla strony internetowej, należy pamiętać o jej typie, a zatem czy jest to: katalog, portal, sklep internetowy, firma, agregator itp. Każdy typ posiada pewne cechy, które determinują zakres działań promocyjnych.

Ile trwa optymalizacja stron?

Optymalizacja stron to proces, który nie pozwala uzyskać natychmiastowych efektów. Wyniki pracy zaczynają być zauważalne dopiero po upływie kilku tygodni od momentu rozpoczęcia prac, a ostateczny efekt pracy naszych specjalistów pojawia się po upływie kilku miesięcy. Długość samych prac nad pozycjonowaniem strony zależy od wielu czynników, w tym od: obecnej pozycji w wyszukiwarkach, wymagań klientów wobec wyników optymalizacji, a nawet tematyki strony. Przed przystąpieniem do realizacji zlecenia, zawsze ustalamy z klientami, czy pozycjonowanie i optymalizacja SEO będą dotyczyć całej Polski, czy też tylko konkretnego regionu, jaki jest budżet reklamowy, a nawet jakie cele strategiczne ma firma zleceniodawca. Dopiero po ustaleniu wszystkich tych szczegółów możemy podać informacje o czasie realizacji zamówienia i momencie pojawienia się pierwszych mierzalnych efektów pozycjonowania.

Jeśli chcesz, by pozycjonowanie i optymalizacja stron były przeprowadzone szybko, fachowo i tanio, skontaktuj się z naszą Agencją SEO, a gwarantujemy, że spełnimy wszystkie Twoje wymagania i sprawimy, że Twoja strona osiągnie wysokie wyniki w Google lub w dowolnej innej wyszukiwarce.

Zadzwoń do nas i dowiedz się, co znaczy audyt SEO ,co jest promowaniem strony w Google i jaka jest cena na pozycjonowanie stron.