Pozycjonowanie

Obecnie często pojawiają się pytania o potrzebę pozycjonowania produktu lub marki, natomiast znacznie rzadziej mówi się o konieczności pozycjonowania strony. Nie chodzi tylko o tych właścicieli zasobów internetowych, którzy pojawili się na rynku stosunkowo niedawno, ale także o tych, którzy od wielu lat pracują w sieci częściowo lub nawet całkowicie. Tak naprawdę, bez właściwego seo pozycjonowania stron, obecnie nie będą skutecznie funkcjonować nie tylko sklepy internetowe lub portale ogłoszeń online, ale także portale szkoleniowe, strony wizytówki, a nawet blogi o specyficznej tematyce, skierowanej do wąskiej grupy odbiorców.

Co wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce?

Istotnym elementem pozycjonowania na obecnym etapie jest uzyskiwanie przez serwis możliwie jak najwyższych wyników w pozycji wyników wyszukiwania. Dlatego najpierw trzeba zrozumieć, w jaki sposób wyszukiwarki pozycjonują witryny i określają najlepsze z nich. Trudność polega na tym, że wszystkie popularne wyszukiwarki używają własnych algorytmów do identyfikowania najlepszych witryn i utrzymują je w tajemnicy. Specjaliści SEO przeprowadzają liczne eksperymenty i badania, starając się zawsze być na bieżąco ze zmianami, dlatego trudno aktualnie wypromować stronę internetową bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.

Do głównych czynników determinujących miejsce witryny w SERP od wielu lat należą:

  • Intuicyjna nawigacja ułatwiająca użytkownikowi korzystanie z serwisu;
  • Zgodność tekstów i słów kluczowych użytych w serwisie, ich tematyka;
  • Obecność oryginalnej treści;
  • Jakość prezentowanych treści;
  • Liczba powoływań na stronę na innych witrynach internetowych, blogach oraz w sieciach społecznościowych.

Należy również uwzględnić, że wyszukiwarki nie mogą samodzielnie przeprowadzić pełnej analizy seo treści stron internetowych oraz ich designu, dlatego kierują się między innymi zachowaniem użytkowników. Śledząc konwersje, czas spędzony na stronie i różne inne wskaźniki, wyszukiwarki uzupełniają swoje dane o trafności informacji na temat żądany przez użytkownika. Jest to wskaźnik drugiego rzędu, ale wpływa również na pozycję witryny.

Z wyszukiwarki Google korzysta 97% użytkowników Internetu i wiąże się z tym dążenie specjalistów zajmujących się promocją witryn internetowych, a także właścicieli stron do dostosowania tego typu zasobów do dostosowania się właśnie do wymagań algorytmów Google. Popularność promocji stron w Google opiera się także na czynniku całkiem pragmatycznym: koszt pozycjonowania w Google jest naprawdę bardzo niski w porównaniu do innych wyszukiwarek.

Dlaczego pozycjonowanie Google to konieczność?

Dla współczesnych właścicieli stron internetowych nie jest żadną tajemnicą, że sukces ich działalności w znacznym stopniu jest uwarunkowany tym, czy zadbali o prawidłowe pozycjonowanie SEO swojej strony internetowej w Google. Dlaczego pozycjonowanie Google jest tak ważne?

Google niewątpliwie jest najczęściej używaną wyszukiwarką na świecie, korzysta z niej minimum 90% wszystkich użytkowników Internetu. To tutaj ludzie spędzają dużo czasu szukając najlepszego sklepu internetowego, fryzjera w swoim mieście lub centrum rozrywki dla całej rodziny.

Bardzo istotnym czynnikiem sukcesu funkcjonowania strony jest to, czy widnieje ona w TOP-3 wyników wyszukiwania Google. Nieco gorszym, ale także dobrym wynikiem, jest dotarcie do wyników wyszukiwania TOP-10. Obecność w pierwszych wynikach wyszukiwania słów kluczowych określonych przez użytkownika jest czynnikiem wpływającym na wzrost ruchu w serwisie. Im więcej osób jest przekierowywanych z wyszukiwarki do Twojej witryny, tym większe jest prawdopodobieństwo, że skorzystają z Twojej oferty.

Działania mające na celu seo pozycjonowanie serwisu na wysokich pozycjach w wyszukiwarce określane są w skrócie jako SEO, czyli Search Engine Optimization. Pozycjonowanie to także jeden z priorytetowych kierunków działalności naszej firmy.

Jak przebiega proces pozycjonowania

Firma Google opracowała i systematycznie ulepsza złożone algorytmy określające pozycję strony w Google. Ich znajomość, zrozumienie i rewizja strony w taki sposób, aby Google wystawił jej pozytywną ocenę, są ważnym elementem strategii marketingowej każdej firmy. Tego typu usługi najlepiej jest zamawiać u wykwalifikowanych specjalistów. 

W Seo-Web Poland uważnie śledzimy wszystkie zmiany zachodzące w wyszukiwarkach, analizujemy algorytmy i na tej podstawie opracowujemy programy pozycjonowania stron dla klientów we Wrocławiu i całej Polsce. Obecnie seo pozycjonowanie Google to jedna z najskuteczniejszych form promocji w Internecie. Zdecydowana większość internautów nie przejmuje się przeszukiwaniem stron w celu znalezienia informacji, których szukają, więc trzeba upewnić się, że Twoja witryna pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. 

Pozycjonowanie SEO stron przebiega zwykle w kilku etapach. Pierwszym, i co warto zaznaczyć - bardzo ważnym, jest audyt SEO. Audyt SEO jest całościowym badaniem strony internetowej pod względem dostosowania jej wiodących parametrów odpowiedzialnych za pozycjonowanie seo w Google. Wyniki audytu mają przyczynić się do ulepszenia elementów odpowiadających za pozycję witryny w wyszukiwarkach, a także doprowadzić do większego zaangażowania ze strony odwiedzających stronę użytkowników.

Audyt SEO w Polsce ma za zadanie analizę kondycji strony internetowej, w jakiej znajduje się w trakcie jego prowadzenia. Jeżeli zostanie umiejętnie przeprowadzony, pozwoli na odnalezienie wszystkich elementów mających negatywny wpływ na indeksowanie i ocenę witryny, a zatem na pozycję zajmowaną przez stronę w wyszukiwarkach. Badaniu poddawany jest m. in.: kod źródłowy strony internetowej, zawartość, szybkość funkcjonowania, struktura i możliwości nawigacyjne, wpływ na wrażenia użytkownika korzystającego ze strony (UX). Ponadto rezultatem audytu jest przedstawienie propozycji działań w kierunku wskazania wad witryny, mówi również o potencjale posiadanym przez stronę. Dokument powstały po audycie powinien mieścić w sobie też uzupełniające pomysły służące polepszeniu działania strony. Po wprowadzeniu proponowanych zmian, strona będzie całkowicie zoptymalizowana i przyjemna w odbiorze dla użytkowników. Wybierając audyt w firmie Seo-Web Poland we Wrocławiu, można być pewnym, że uzyska się odpowiednią analizę strony internetowej, jak i wytyczne skonstruowane dla webmasterów Google.

W naszej firmie przeprowadzamy zarówno audyt on-site, jak i audyt off-site.

Analiza On-Site a pozycjonowanie. Nasza pozycjonowanie firma bada główne parametry wpływające na optymalizację strony, jak i wszystkie dane dotyczące konkretnej witryny. Efektem audytu On-Site jest rozbudowany raport zawierający m.in.:

  • Ogólne informacje: wiek witryny i ilość zaindeksowanych podstron;
  • Rezultat analizy czołowych elementów wpływających na optymalizację, np.: znaczników meta title, meta description, meta robots, przekierowań, dostępności witryny pod jednym adresem;
  • Analizę zawartości strony, czyli zbadanie dostępnych treści ze względu na ich wartość dla odbiorców. Ocena treści ma miejsce razem z nagłówkami HTML i znacznikami wyróżniającymi;
  • Analizę linkowania wewnętrznego, czyli sprawdzeniu podlega nawigacja witryny i dostęp do innych podstron;
  • Mapę witryny, a zatem odbywa się przegląd mapy HTML;
  • Efekt badania Page-speed, czyli ewaluacja szybkości funkcjonowania strony i dostosowania jej do urządzeń mobilnych;
  • Błędy strony, które mają wpływ na pozycję w czasie wyszukiwania.

Prawidłowe pozycjonowanie nie da się przeprowadzić bez tych informacji.

Analiza Off-Site a pozycjonowanie. Nasza pozycjonowanie firma główne czynniki zewnętrzne, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. W trakcie prowadzenia audytu Off-Site analizowane są następujące elementy:

  • Linki przychodzące do witryny - badana jest nie tylko ilość, ale też jakość linków. Istotny wpływ na popularność strony w wyszukiwarce Google posiadają powiązania z innymi witrynami, zwłaszcza linki przychodzące;
  • SEO pozycjonowanie w wyszukiwarkach także obejmuje obecność w social mediach - prowadzenie profili w social mediach jest obecnie wręcz wymagane, gdyż ma to wpływ na rozpoznawalność działalności, jak i witryny;
  • Widoczność na mapach Google - znacząca ze względu na rynki lokalne, do których można trafić dzięki dbaniu o ten element. 

Niezależnie od tego, czy usługa seo pozycjonowania strony powinna dotyczyć całego świata, Europy lub Polski, czy też klienta interesuje lokalna promocja, kolejnym etapem działań w zakresie seo pozycjonowania stron jest przygotowanie rdzenia semantycznego. W tym celu wykorzystywane są m. in. dane Google Analytics, pozwalającego na dobór odpowiednich słów kluczowych. Za pomocą dobranego rdzenia semantycznego przygotowywane są zadania dla copywriterów, którzy piszą aktualne i unikalne artykuły, pozwalające na lepszą ocenę stron klientów przez wyszukiwarki.

W większości przypadków pozycjonowanie obejmuje także techniczną optymalizację strony. Wykonując prace tego typu naprawiamy błędy znalezione podczas analizy, poprawiamy treść w oparciu o rdzeń semantyczny, a także optymalizujemy meta tagi.

Pomimo optymalizacji wewnętrznej stron, znaczna uwaga przywiązywana jest pracom nad ich aktualizacją zewnętrzną. Działania w tym zakresie oznaczają poszukiwanie w Internecie linków do pozycjonowanej strony, ich analizę, usunięcie niejakościowych linków i zamieszczenie w razie potrzeby nowych, bardziej aktualnych. Wszystko to pomaga stronom w znalezieniu się w TOP w wyszukiwarce Google.

Jeszcze jednym elementem prac, który może być dokonywany jednocześnie z innymi etapami pozycjonowania, jest analiza zachowań użytkowników i otoczenia konkurencyjnego. Płacąc za pozycjonowanie w wyszukiwarkach możesz być pewny, że dokładnie przeanalizujemy czynniki behawioralne, a także działanie konkurencyjnych serwisów internetowych. Odbywa się to w celu znalezienia najbardziej optymalnej ścieżki rozwoju, by pozycjonowanie przebiegało szybko i skutecznie. Ulepszamy witrynę, aby korzystanie z niej było jak najbardziej wygodne dla potencjalnych klientów. Poprawia to konwersję.

Po ukończeniu realizacji zlecenia nasza agencja pozycjonowanie sporządza sprawozdanie prezentujące wyniki naszej pracy. Takie podejście pozwala klientom szybko ocenić efektywność naszej pracy i prześledzić sukces strony w sieci.

Od czego zależy koszt pozycjonowania

Dla wielu klientów zamawiających nasze usługi ważna jest płatność, którą pobieramy za właściwe pozycjonowanie. Dla wszystkich klientów nasza agencja SEO pozycjonowanie opracowala dokładny cennik, w którym przedstawione zostały wszystkie rodzaje realizowanych przez nas prac, a także ich koszt. Jednocześnie należy powiedzieć, że pozycjonowanie koszt obliczany jest indywidualnie dla każdego klienta. 

Między innymi na pozycjonowanie koszt oddziałują takie oto czynniki:

  • Czy strona internetowa składa się z jednej strony (tzw. landing page) czy jest to wielostronicowy portal korporacyjny, pozycjonowanie którego jest bardziej skomoplikowane;
  • Czy istnieje potrzeba przygotowania oryginalnych treści dla strony, wymagających dodatkowego wyszukiwania informacji, konsultacji z fachowcami itp.;
  • Czy pozycjonowanie strony wiążę się z prowadzeniem działalności w mediach społecznościowych, pisaniem opinii itp.

Dodatkowo pozycjonowanie koszt zależy także od:

  • Wieku strony i długości jej funkcjonowania na obecnej domenie;
  • Typu strony (prywatna, korporacyjna, sklep internetowy itp.);
  • Stanu technicznego strony, częstotliwości aktualizacji treści;
  • Częstotliwości odwiedzania strony przez użytkowników;
  • Regionu, dla którego prowadzone są prace;
  • Celu seo pozycjonowania;
  • Aktywności konkurentów.

Realizując pozycjonowanie w wyszukiwarkach, nasza agencja pozycjonowanie oferuje klientom różne schematy płatności (za cały projekt z góry, za zrealizowane zlecenia, za wykonanie poszczególnych etapów projektu itp.). W ten sposób każdy może wybrać dla siebie opcję najbardziej odpowiednią i zadbać o jakościowe pozycjonowanie własnej strony.

Jeśli chcesz, by wszystkie prace związane z seo pozycjonowaniem w Google zostały zrealizowane rzetelnie, zgodnie z najnowszymi trendami i wymaganiami wyszukiwarek, skontaktuj się z naszą firmą. Nie tylko mamy przystępny cennik i jesteśmy gotowi zaprezentować klientom wyniki różnych pomyślnie zrealizowanych przez nas projektów, ale też ciągle doskonalimy własną działalność, prowadzimy prace badawcze oraz dokładamy wszelkich starań, by rezultat seo pozycjonowania był osiągany jak najszybciej i utrzymywał się przez maksymalnie długi czas.

Zadzwoń do nas i dowiedz się co jest promowaniem strony w Google i jaka jest cena na pozycjonowanie stron