Pozycja strony

Pozycja w Google to miejsce zajmowane przez stronę w wynikach wyszukiwania. Webmaster stale monitoruje liczbę powiązanych zasobów odnoszących się do promowanej strony. Wzrost pozycji zajmowanej przez zasób sieciowy często zależy od wartości wskaźnika cytowań. Im wyższa wartość, tym wyższy autorytet strony. Czy w Twoim przypadku warto dbać o zwiększenie promocji strony, a jeśli tak, to w jaki sposób można to zrobić? Postaramy się wyjaśnić, jak i dlaczego zmienia się pozycja strony oraz jak można oddziaływać na ten proces.

Co wpływa na pozycję strony w Google

Pierwsze pytanie, na które należy udzielić odpowiedzi, dotyczy czynników oddziałujących na pozycję strony w Google. Właściciel każdej strony może łatwo dowiedzieć się tego, jaka jest jej pozycja w Google. O wiele trudniej jest zrozumieć, dlaczego sprawdzanie pozycji w Google pokazuje tak niskie wyniki. 

Pierwsza kwestia, która poddawana jest analizie przez algorytmy Google to relewantność strony, czyli zgodność jej formy i treści z oczekiwaniami klientów. Coraz częściej algorytmy zwracają też uwagę na zachowanie użytkowników. Na przykład, jeśli wyszukując słowo kluczowe użytkownik trafia na konkretną stronę i spędza na niej sporo czasu, przechodząc w linki, oglądając wideo itp. - pozycja strony w wyszukiwarce staje się wyższa. Działa to też odwrotnie, czyli jeśli po przejściu na stronę użytkownik szybko ją zamyka, ranking takiej strony ulega obniżeniu. 

Media społecznościowe szybko stały się popularne i zostały specjalną częścią współczesnego Internetu. Jest to uwzględnione przez wyszukiwarki podczas rankingu witryn. Bezpośrednie umieszczenie linków w sieciach społecznościowych oczywiście nie pozwoli osiągnąć pożądanych wyników, jednak należy pamiętać, że liczba polubień i udostępnień informacji ze strony są bardzo ważnymi wskaźnikami dla wyszukiwarek. Trzeba mieć na uwadze, że pozycja strony w wyszukiwarkach jest uwarunkowana jej powiązaniem z sieciami społecznościowymi.

Istnieje też wiele innych czynników, których nie sposób wymienić, ponieważ algorytmy Google oceniają strony na podstawie aż ponad 200 parametrów. Dlatego właśnie prace w zakresie pozycjonowania stron uważane są za tak skomplikowane i wymagają obecnie specjalistycznego podejścia. 

Strona, która przez długi czas zajmowała dość wysoką pozycję w rankingach, może ją nagle stracić. Sprawdzanie pozycji w Google skończyło się właśnie takimi wynikami? Dlaczego tak się dzieje? Również wiąże się to ze zmianą algorytmów Google. Wiadomo nawet, które ze zmian zachodzą najczęściej. Są to:

  • Wprowadzenie nowych wymagań dotyczących rankingu zasobów internetowych;
  • Aktualizacja informacji o zewnętrznych linkach serwisu;
  • Aktualizacja tekstu - informacje o tekstach;
  • Analiza audyt SEO wskaźników tematycznego wskaźnika cytowań.

Nie jesteś pewien tego, w jaki sposób przywrócić utracone pozycje lub chcesz osiągnąć dobre wyniki promocji strony w Internecie? Nasza Agencja SEO we Wrocławiu pomoże w realizacji tego zadania! W ciągu zaledwie kilka tygodni pozycja w Google

Co daje stronie miejsce w TOP-3?

Często zdarza się tak, że strona internetowa, która dopiero rozpoczęła funkcjonowanie i ma unikalną, ciekawą i aktualną dla użytkowników zawartość, nie cieszy się pożądaną popularnością. Dlaczego pozycja strony jest tak niska?

Im wyższa pozycja w Google, tym lepiej. TOP-3 to doskonały wynik. Użytkownicy otwierają witryny znajdujące się poniżej tylko wtedy, gdy nie znaleźli tego, czego szukali w pierwszych trzech zasobach. Na początek warto dążyć do tego, by dostać się do TOP-10, tj. na pierwszą stronę wyników wyszukiwania - ta pozycja w Google jest uważana za wystarczająco wysoką. 

Aby pozycja strony była wysoka i strona ciągle była interesująca dla użytkowników, należy zadbać o to, by nie traciła swojej pozycji w wyszukiwarkach. W tym celu dokonywany jest jej systematyczny monitoring. Istnieje wiele sposobów na ustalenie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach. Część z nich sprawdza się wyłącznie w wybranych wyszukiwarkach, na przykład w Google lub Internet Explorer, z kolei inne są uniwersalne.

Monitoring pozycji w Google

Oczywiście, możliwe jest ręczne ustalenie pozycji strony, ale zajmuje to zbyt dużo czasu i wymaga pewnego doświadczenia oraz wiedzy, dlatego najczęściej właściciele stron i wykwalifikowani specjaliści zajmujący się ich promocją korzystają ze specjalnych automatycznych serwisów, które pozwalają im dokładnie określić pozycję strony w obecnym momencie lub w różnych okresach czasowych. Oto kilka rozwiązań programistycznych, które pozwalają na uzyskanie precyzyjnych i łatwych do odczytania wyników:

  • Parser SERP - pozwala na szybkie sprawdzanie pozycji w Google pod kątem wyszukiwanych haseł;
  • Semonitor - oprogramowanie pozwala nie tylko analizować, ale także optymalizować zasoby sieciowe. Narzędzie także umożliwia monitoring pozycji w Google. Znajuje słowa kluczowe i frazy, sprawdza linki, definiuje zaindeksowane strony;
  • RankTracker - sprawdza pozycję strony, pokazuje konkurentom zapytania i oblicza wskaźnik wydajności.

Jeden monitoring nie będzie jednak wystarczający, ważne jest także wykonanie wewnętrznej optymalizacji witryny, składającej się z dość szerokiego i zróżnicowanego zestawu czynności:

  • Opracowanie i wdrożenie projektu. Ciekawe i wyjątkowo zaprojektowane strony przyciągną więcej odbiorców, zwiększając tym samym wartości czynników behawioralnych;
  • Optymalizacja stron serwisu pod kątem żądań robotów wyszukiwania. Słowa kluczowe powinny być używane równomiernie i naturalnie pasować do tekstu. Odwiedzający musi łatwo znaleźć potrzebne informacje, gdyż w przeciwnym razie szybko opuści witrynę;
  • Publikowanie odpowiednich treści. Artykuły powinny być ciekawe i niepowtarzalne. Nie można stawiać na plagiat;
  • Nadawanie tytułu, opisu, słów kluczowyаch w metatagach;
  • Optymalizacja obrazu: unikalność, kompresja. Warto wiedzieć, że rozmiar obrazu wpływa na ładowanie stron.

Bardzo ważna jest także optymalizacja zewnętrzna, która polega na umieszczeniu linków na stronach trzecich, portalach z pytaniami i odpowiedziami klientów, a także w sieciach społecznościowych i na forach internetowych. Sprawdzanie pozycji strony nawet po realizacji najprostszych prac w zakresie jej optymalizacji pozwala uzyskać naprawdę dobre wyniki.

Jak można wywnioskować na podstawie zaprezentowanych informacji, jeśli strona internetowa została stworzona w celu pozyskiwania zysków, powinna zajmować dobre pozycje w wyszukiwarkach. Z kolei jeśli jest to strona zorientowana na klientów z Polski lub Unii Europejskiej, warto skupić się na promocji w wyszukiwarce Google. Działania w tym kierunku można przeprowadzać samodzielnie, ale jeśli chce się osiągnąć najlepsze wyniki w jak najkrótszym czasie, warto skorzystać z usług naszej agencji SEO-WEB Poland. Dobieramy indywidualne rozwiązania dla każdego klienta, dbamy o mądre wydatkowanie pieniędzy i gwarantujemy osiągnięcie wspaniałych wyników - niezależnie od poziomu skomplikowania zadań. Dodatkowo można nam zlecić stały monitoring pozycji w Google - to rozwiązanie pomoże Ci zawsze znajdować się o krok naprzód przed konkurentami. Współpraca z nami daje gwarancję wysokich pozycji Twojej strony w Internecie.

Jeśli chcesz, by pozycja w Google lub innej wyszukiwarce była stabilnie wysoka, decyduj na współpracę z agencją marketingową Seo-Web Poland we Wrocławiu. Sprawdzanie pozycji strony w naszej firmie trwa minimum czasu, a w tym celu wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie. Indywidualnie podchodzimy do realizacji każdego zlecenia, wykorzystując autorski system monitorowania pozycji strony w różnych wyszukiwarkach, a także dbamy o to, by każdy z naszych klientów po realizacji projektów zmógł cieszyć się wspaniałymi wynikami funkcjonowania własnej witryny niezależnie od jej typu!

Zadzwoń do nas i dowiedz się, jak działa optymalizacja stron ,co jest promowaniem strony w Google i jaka jest cena na pozycjonowanie stron.