Analiza strony

Wszyscy, którzy są związani z działaniami w Internecie powinni pamiętać o tym, że bardzo istotne jest zwiększanie ruchu na prowadzonej stronie www, a także jej efektywna promocja. Cele, które zostały wymienione w poprzednim zdaniu są możliwe do osiągnięcia wtedy, kiedy będzie miała miejsce dokładna analiza SEO. Nie ma znaczenia czy badanie jest prowadzone odnośnie bloga, sklepu internetowego, strony www z informacjami - zawsze trzeba kontrolować wyniki funkcjonowania strony, a najlepiej, by robić to porównując z działaniami konkurencji. Pomocne w realizacji tego celu będą specjalnie narzędzia programistyczne, z których dobrze jest korzystać na etapie planowania kampanii SEO, jak i późniejszego jej wdrażania. Oczywiście, skuteczność wykorzystania takich narzędzi będzie opierać się na kwalifikacjach i wiedzy specjalisty dokonującego poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego wykonywać analizę strony?

Kiedy przechodzi się do analizowania strony www, bardzo ważne jest to, by obrać sobie za zadanie poznanie konkurencji. Istnieje na to dosyć łatwy sposób - trzeba uzgodnić rozpoznawcze i najistotniejsze frazy związane ze swoim działaniem, a następnie sprawdzić, które wśród rywalizujących stron są umieszczone na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania pod kątem wskazanych słów kluczowych. Żeby to zrobić można skorzystać z analizatorów stron, które ponadto przejrzą konkurencyjne witryny biorąc pod uwagę inne parametry, tak samo ważne pod względem SEO.

Analiza stron internetowych w odniesieniu do optymalizacji dla wyszukiwarek (w tym dla wyszukiwarki Google) zawiera w sobie między innymi:

  • Słowa kluczowe,
  • Konstrukcję strony,
  • Linki na innych stronach i w sieciach społecznościowych,
  • Czas ładowania witryny,
  • Pozycję strony w najpopularniejszych wyszukiwarkach, w tym w Google.

Dokonanie analizy przy uwzględnieniu wytycznych Google daje szansę w lepszy sposób zgłębić funkcjonowanie wyszukiwarek, a także to, jak dochodzi do pozyskiwania przez nie konkretnych danych. Osoby przeprowadzające analizy witryn powinny wiedzieć o tym, że zalecane jest korzystanie z dedykowanych narzędzi. Ponadto należy pamiętać, że analiza stron internetowych będzie najlepiej wykonana wówczas, kiedy zajmie się tym specjalista SEO.

W Internecie możliwe jest odnalezienie dużej liczby narzędzi, za które nie trzeba płacić, a także z których korzystanie jest dosyć proste. Jednak w sytuacji, kiedy chce się posiadać pewność, że witryna została przeanalizowana jak najlepiej, dobrze jest postawić na profesjonalne narzędzia. Warto pamiętać o tym, że umiejętnie przeprowadzony audyt przyczyni się do pozyskania wniosków odnośnie tego, jak strona powinna być skonstruowana, by zajmować jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co wiąże się z prześcignięciem konkurencji. Dzięki odpowiednio zrobionemu audytowi możliwe będzie ustalenie jak najlepszego kompletu znaczników posiadających właściwą wartość.

Kiedy warto wykonać analizę SEO online?

Analiza SEO - to usługa, która jest niezbędna zarówno dla stron, które niedawno pojawiły się w sieci, jak i dla tych, które funkcjonują już w niej od wielu lat. W agencji SEO-WEB Poland we Wrocławiu skorzystanie z tej usługi szczególnie polecamy klientom, którzy zauważyli:

  • Utratę przez stronę pozycji w wynikach wyszukiwania;
  • Obniżenie zysków/zmniejszenie liczby klientów;
  • Obniżenie liczby osób odwiedzających stronę codziennie/comiesięcznie;

Analiza stron internetowych będzie także przydatna dla przedsiębiorców, którzy rozszerzają zakres działalności online i wychodzą na nowe rynku lub odwrotnie - chcą uzyskać przewagę strategiczną podczas działalności na rynku lokalnym.

Korzyści płynące z wykorzystania analizy SEO

Wynikiem takiej usługi, jaką jest analiza SEO stron internetowych staje się szybkie i skuteczne zwalczanie konkurencji, a także dynamiczny wzrost zysków zleceniodawcy. Efekt zrealizowanych prac utrzymuje się przez wiele miesięcy. Ponadto w Seo-Web Poland we Wrocławiu szczególną uwagę zwracamy na to, by strona pojawiała się w naturalnych wynikach wyszukiwania, gdyż tylko w ten sposób można osiągnąć dobre wyniki w działalności na rynku online i offline. Analityka SEO obejmuje kontrolę takich oto podstawowych elementów:

  1. Poprawność kodu 

Zbadanie tego parametru pozwala poznać czy znaczniki zostały zapisane poprawnie oraz czy nie zostały pominięte istotne elementy. Każda strona powinna być sprawdzana pod tym kątem po dokonaniu jakiejkolwiek zmiany w treści. Wyłącznie taka strona, która jest regularnie poddawana ocenie będzie poprawnie wyświetlana użytkownikom, jak również będzie brana pod uwagę przez najbardziej popularne wyszukiwarki, w tym w Google.

  1. Odpowiednie wskazanie danych do kontaktu

Bardzo ważną kwestią dla właścicieli sklepów internetowych powinno być upewnienie się, czy dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail) umieszczone na stronie są poprawne. 

  1. Znaczniki meta (title i description)

Następnym aspektem, który powinien zostać poddany analizie jest znacznik meta title, który mieści w sobie tytuł strony. Pojawia się w zakładce okna przeglądarki, jak i w wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że jest bardzo istotny podczas procesu pozycjonowania, dlatego w meta title powinny być wpisane frazy, które mają wpływ na pozycjonowanie witryny. W wynikach wyszukiwania wyświetlanych jest 60 znaków, stąd też taka liczba powinna być brana pod uwagę przy konstruowaniu tytułu. Odpowiednie użycie w tytule słów kluczowych zapewnia lepszą widoczność strony. Analiza strony www powinna też dotyczyć meta description, czyli opisu strony, który także pojawia się w wynikach wyszukiwania. Jest krótkim wycinkiem tekstu określającym użytkownikom to, czego mogą spodziewać się na danej stronie, dlatego ważna jest jego czytelność i błyskotliwość. Najlepsza długość meta description wynosi od 50 do 160 znaków. Warto wiedzieć, że odchodzi się już od zamieszczania na stronie znaczników meta keywords, gdyż nie mają korzystnego wpływu na wyszukiwanie strony.

  1. Nagłówki

Analityka SEO - to usługa, podczas której uwaga poświęcana jest nawet najmniejszym szczegółom. Na przykład, efekt pozycjonowania strony internetowej w Polsce uwarunkowany jest poprawnością tworzenia nagłówków w tekstach SEO. Szczególna uwagą przywiązywana jest do tytułów poziomu H1. Z tego powodu, że jest to największy z nagłówków, treść którą zawiera powinna być jak najlepiej zrozumiała dla użytkownika. Znacznik H1 powinien także mieścić w sobie słowa kluczowe. Innym znacznikiem, poddawanym analizie powinien być H2, czyli śródtytuły. Element H2 jest mniej ważny niż H1, jednak również ogromnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarkach, w tym w Google.. Warto wspomnieć też o znaczniku strong, który także wykazuje duże znaczenie w pozycjonowaniu i jest odnoszony do najważniejszych treści witryny.

  1. Indeksowanie

Analizowanie strony www obejmuje pracę z różnymi rankingami online opartymi na jakości i ilości stron zawierających odnośniki do danej strony www. Wiąże się z tym liczba podstron występujących w wyszukiwarce Google, a zatem indeksowanie. Można stwierdzić, że zasada działania nie jest trudna, ponieważ im więcej występuje zaindeksowanych podstron z danej strony www, tym więcej użytkowników z niej korzysta. Jeśli zatem w trakcie analizy strony internetowej będzie wiadome, że posiada ona mniejszą ilość zaindeksowanych podstron niż 20, będzie to oznaczało, że potrzebna jest praca nad dodaniem nowych treści lub przyspieszeniem indeksowania aktualnych.

  1. Optymalizowanie obrazków

Podczas przeprowadzania wartościowej analizy witryny, optymalizacji będą również poddane obecne na niej grafiki. Zachodzi więc potrzeba, aby nazwy plików graficznych umieszczonych na stronie zawierały słowa kluczowe, szczególnie jeśli chodzi o atrybuty title i ALT, gdyż są one wyświetlane w momencie nakierowania kursora myszki na obrazek. 

Istotne jest zatem wyczerpujące zbadanie strony internetowej, ponieważ dzięki takiemu działaniu można odnaleźć najsłabsze elementy i przedstawić pomysły na poprawienie wyników wyszukiwania. Najważniejsze jest usunięcie ze strony www tych elementów, które nie wpływają korzystnie na jej pozycję w wyszukiwarkach, w tym w Google. Rozsądnym działaniem będzie również sprawdzenie innych znaczących elementów: kodu strony pod względem jakości i poprawności, funkcjonowania social mediów. Dodatkowo, jeśli uwzględnione zostaną pozostałe powyższe informacje, można liczyć na to, że przeprowadzona analiza witryny  będzie całościowa.

 

Jeśli chcesz, by analiza strony SEO w Polsce została wykonana naprawdę jakościowo - powierz realizację projektu specjalistom. Analityka SEO - to podstawowy profil naszej działalności, wiemy o SEO wszystko i ciągle doskonalimy naszą wiedzę. Nasza Seo agencja marketingowa posiada także własne algorytmy, za pomocą których dokonujemy analizy różnych elementów stron internetowych, ustalamy najlepsze sposoby pozycjonowania witryn i osiągamy sukces na rynkach nawet z wysokim poziomem konkurencji. 

Zamów nasze usługi SEO i upewnij się sam - pozycjonowanie strony w Google może być zrealizowane szybko, tanio i naprawdę jakościowo!

Zadzwoń do nas i dowiedz się, jak działa optymalizacja stron ,co jest promowaniem strony w Google i jaka jest cena na pozycjonowanie stron