Marketing SEO

Marketing SEO - to usługa, której popularność dynamicznie rośnie ze względu na wysoką efektywność i wzrastanie obecności firm w Internecie. Należy rozumieć, że ta usługa nie jest po prostu optymalizacją w celu lepszego pozycjonowania w wyszukiwarkach, ale podejściem do rozwoju biznesu, opartym na rzetelnie wybudowanej strategii, precyzyjnie dobranych narzędziach i kreatywnym podejściu do realizacji zadań.

SEO web marketing służy do realizacji szerokiego zakresu zadań, obejmujących:

  • Przyciągnięcie nowych klientów lub utrzymanie stałych;
  • Zatrzymanie pracowników zatrudnionych w organizacji;
  • Rozwój relacji z partnerami;
  • Poprawę reputacji agencji wśród wyników wyszukiwania (SERM);
  • Zwiększenie liczby zamówień na określone towary lub usługi;
  • Zwiększenie zaufania grupy docelowej;
  • Zapewnienie dobrej rozpoznawalności marki.

W tak dynamicznie rozwijających się krajach jak Polska, działania SEM i SEO prowadzone są nie tylko w witrynie klienta, ale także na innych stronach internetowych. Szczególna uwaga przywiązywana jest do rozmieszczeniu systemu linków, powołujących się na różne podstrony promowanej witryny. 

Wynikiem poprawnie przeprowadzonej kampanii marketingowej na stronie internetowej jest nie tylko zwiększenie liczby odwiedzających ją osób, ale także nawiązanie bardziej efektywnej współpracy z klientami: zaczynają nie tylko czytać artykuły na stronie, ale i uczestniczyć w dyskusjach, dokonują zakupu towarów lub usług, oglądają wideo itp. Działania SEM i SEO, jako część bardziej pojemnej kampanii marketingowej, są jednocześnie niezbędnymi jej elementami. 

Popularność działań SEM i SEO wiąże się z wieloma czynnikami, jednak podstawowymi z nich są: uniwersalność tych narzędzi, możliwość szybkiego przyciągnięcia na stronę wystarczająco dużej liczby klientów, a także możliwość podjęcia szerokiego zestawu skutecznych darmowych działań. Nic dziwnego, że z działań SEM i SEO korzystają zarówno firmy, które są od lat dostępne na rynku, jak i te, które dopiero zaczynają rozwijać własny biznes. Audyt SEO

Zamawiając usługę marketingu w Internecie, należy pamiętać także, że nie jest on sposobem na rozwiązanie wszystkich problemów związanych z funkcjonowaniem Twojej strony. Nie wystarczy samo pisanie artykułów lub działania SEM, gdy cała strona potrzebuje pełnego redesignu, a nawet zmiany kodu programowego. Ponadto występują również inne wady marketingu SEO:

  • Efekty działań nie są widoczne natychmiast;
  • Wysokiej jakości optymalizacja strony wymaga zaangażowania w prace wielu specjalistów: programistów, autorów artykułów i postów do sieci społecznościowych, designerów, grafików itp.
  • Nawet po uzyskaniu wysokich pozycji, trzeba będzie ciągle konkurować z innymi stronami o podobnej tematyce.

Co to jest SEM

Przede wszystkim należy rozróżnić pojęcia SEO i SEM. Oba pochodzą z języka angielskiego i odgrywają bardzo ważną rolę w promocji i pozycjonowaniu stron internetowych. Prace w zakresie SEO Polska obejmują działania SEM i SEO w trzech podstawowych kierunkach:

  • Opracowanie/dopracowanie struktury stron internetowych;
  • Prace w zakresie przygotowania treści dostosowanych do potrzeb wyszukiwarki;
  • Prace nad właściwościami technicznymi witryny.

Termin “promocja w wyszukiwarkach” również pochodzi z języka angielskiego, a oryginalna nazwa to Search Engine Marketing, czyli w skrócie SEM. Innymi słowy - SEM to zestaw działań mających na celu zwiększenie ruchu z wyszukiwarek.

Można stwierdzić, że specjaliści zajmujący się promocją i pozycjonowaniem stron internetowych twierdzą, że w rozumieniu najbardziej uproszczonym SEM = SEO + reklama kontekstowa. Jest to dość logiczne objaśnienie, które pokazuje, że SEM jest zestawem skomplikowanych i wielowymiarowych działań, które powinny przebiegać jednocześnie z innymi elementami promocji.

Znaczenie marketingu SEO

Zamawiając usługi promocji i pozycjonowania strony internetowej należy wziąć pod uwagę, że nie zawsze usługa SEM jako element seo web marketing będzie odpowiednim wyborem. Na przykład, jeśli w promowanej niszy reklama kontekstowa jest bardzo droga i wcale się nie opłaca, wtedy lepiej jest korzystać tylko SEO. To samo dotyczy krótkotrwałych projektów, na przykład w sytuacji, kiedy trzeba szybko sprzedać dany produkt. W takim przypadku bardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie korzystanie z SEA czyli reklamy w wyszukiwarkach.

Dziś SEM jest potrzebny firmom ze względu na dużą konkurencję w Internecie, która wpływa na wszystkie obszary biznesu. Seo web marketing jest znacznie skuteczniejszy, gdy jest używany w połączeniu z innymi narzędziami, takimi jak SEO i SMM.

Badanie słów kluczowych jest podstawą pomyślnej działalności w wyszukiwarkach. Analiza grupy docelowej (potencjalnego odbiorcy) również będzie ważna, aby zrozumieć intencjonalność odbiorców podczas wyszukiwania określonych słów kluczowych. Takie badanie pozwoli na bardziej ukierunkowane podejście do segmentacji.

Którą strategię wybrać: krótkoterminową strategię SEM czy długoterminową strategię SEO? To zależy od Ciebie. Jednak połączenie strategii z krótkoterminowym SEM i długoterminowym SEO pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe znacznie szybciej i zyskać odpowiednią pozycję w wynikach wyszukiwania. Ponadto dzięki analizie słów kluczowych można jednocześnie kierować reklamy na obie strategie.

Istnieje kilka powodów, dla których warto włączyć SEM do swojej strategii marketingu internetowego. Poniżej zostaną podane podstawowe korzyści, które płyną z zamówienia tej usługi w Seo-Web Poland:

  1. Wykorzystując SEM możesz uzyskać wysoko kwalifikowany ruch na swojej stronie. Twoje strony będą odwiedzane przez potencjalnych kupujących, a nie osoby, które po prostu z nudy lub ciekawości surfują po Internecie;
  2. SEM pozwala filtrować użytkowników i dzielić ich na grupy w oparciu o to, jakie słowa kluczowe są przez nich wyszukiwane;
  3. Możesz dokładnie opowiedzieć o swojej marce tym, którzy rzeczywiście są tym zainteresowani.

Nawet jeśli masz ograniczony budżet, rozwiązania SEM dla wyszukiwarek mogą być idealnie dostosowane do Twoich potrzeb, a efekt ich dużego potencjału będzie widoczny już w ciągu kilku tygodni. Nawet bez dużych inwestycji można uruchomić skuteczną kampanię reklamową za pomocą Google Ads, co jest całkiem wystarczające dla małych i średnich firm.  

Optymalizacja SEO i działania SEM w marketingu internetowym są jednymi z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju zasobów z następujących powodów:

  • Nadaje się do promowania prawie wszystkich rodzajów firm i tematów;
  • Umożliwia skonfigurowanie stałego strumienia docelowych użytkowników Internetu do serwisu. Postęp osiągnięty dzięki optymalizacji nigdzie nie znika, dlatego witryna będzie nadal otrzymywać ruch z wyszukiwania;
  • Jest to największe dostępne źródło ruchu w Internecie. Co najmniej połowa wszystkich odwiedzających witrynę pochodzi z wyszukiwania;
  • Ruch w sieci wyszukiwania jest bezpłatny. Nie trzeba płacić za kliknięcia lub konwersje ze strony wyników wyszukiwania (SERP);
  • Przyciąga zainteresowanych gości. Internauci, którzy trafiają do witryny z wyszukiwania, samodzielnie szukają w wyszukiwarce Ciebie, Twoich usług, towarów lub informacji. Tacy użytkownicy lepiej przekształcają się w potencjalnych klientów lub dokonują rzeczywistego zakupu towarów/usług.

Jednym z podstawowych elementów działań SEO na stronie jest pisanie artykułów. Artykuł SEO powinien zawierać słowa kluczowe SEO, których dobór odbywa się za pomocą specjalnych programów komputerowych. Dobrym wyborem będzie zamówienie artykułów w tej samej firmie, która prowadzi działania SEM i SEO. Usługi specjalisty w tym przypadku będą kosztować mniej, a jednocześnie treść artykułów będzie maksymalnie spełniać cele działalności marketingowej. 

Zalety działań SEM i SEO

Jeśli nadal zastanawiasz się nad tym, czy usługi SEM są dla Ciebie odpowiednie, sporządziliśmy tabelę, w której przeanalizowano wszystkie zalety i ewentualne wady tego rozwiązania. Zachęcamy dokładnie się z nimi zapoznać, a następnie skontaktować się z managerem Seo-Web Poland we Wrocławiu w celu ustalenia szczegółów:

Zalety

Wady

  1. SEM jest mierzalnym narzędziem promocji stron internetowych;
  2. SEM pozwala śledzić wyniki kampanii reklamowych w trybie czasu rzeczywistego;
  3. Płatność jest dokonywana za każde kliknięcie, co pozwala racjonalnie dysponować budżetem reklamowym;
  4. To narzędzie pozwala szybko przyciągać klientów i wspomagać ich w podejmowaniu decyzji o zakupie;
  5. Za pomocą słów kluczowych i analizy grupy docelowej narzędzie to pozwala na segmentację grupy docelowej pod względem lokalizacji, wieku, języka lub zainteresowań.
  1. Koszt przyciągnięcia klienta jest wyższy w porównaniu do kosztu przyciągnięcia klientów za pomocą SEO;
  2. Poziom konkurencji jest bardzo wysoki;
  3. W przypadku zablokowania reklamy przez wyszukiwarkę, przyciągnięcie nowych klientów zostaje wstrzymane.

Jak można wywnioskować z powyższej tabeli, rozwiązania SEM mają zdecydowanie więcej zalet niż wad, a potencjalnych problemów w procesie wykorzystania tego narzędzia można uniknąć zlecając promocję specjalistom, na przykład tym zatrudnionym w firmie Seo-Web Poland we Wrocławiu. Jednym z podstawowych kierunków działań tej firmy jest marketing SEO i wysoka jakość świadczenia usług tego typu z roku na rok staje się jeszcze lepsza. Specjaliści Seo-Web Poland pomogą Ci w ustaleniu celów promocji witryny, działań niezbędnych do realizacji postawionych zadań i optymalnego wydatkowania budżetu reklamowego. Co więcej, efekt kampanii promocyjnej będzie odczuwalny już po upływie kilku tygodni. 

Zadzwoń do nas i dowiedz się, jak działa optymalizacja stron ,co jest promowaniem strony w Google i jaka jest cena na pozycjonowanie stron