Pozycjonowanie stron

Gdy strona internetowa jest już uruchomiona i sprzedaje produkty lub usługi, ważnym staje się to, by działała w sposób pomyślny i przynosiła zysk. To, czy spełnia te warunki, ustala się na a podstawie oceny rentowności inwestycji w opracowanie strony, ilości i tempa sprzedaży, a także pozycji, którą stroną zajmuje w wyszukiwarce Google. Strony, które znajdują się w czołówce wyszukiwań, przyciągają nawet 80% klientów i stąd nasuwa się pytanie: czym jest pozycjonowanie stron i od czego zależy pozycja witryny w wynikach wyszukiwania? Te statystyki obowiązują nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, a więc warto wziąć je pod uwagę, jeśli interesuje Cię pozycjonowanie stron SEO w Unii Europejskiej, Stanach Zjednoczonych lub krajach azjatyckich.

Pozycjonowanie stron w takich krajach jak Polska, Niemcy lub Rosja to złożony proces, na który wpływa wiele czynników. Te czynniki trudno określić jednoznacznie, gdyż twórcy większości wyszukiwarek starają się utrzymywać podobne informacje w tajemnicy.  Dlaczego jedna strona trafia do pierwszej trójki wyników wyszukiwania, a inna jest trudna do znalezienia? Na te pytania od lat starają się odpowiadać specjaliści SEO, bez pomocy których obecnie trudno jest zapewnić właściwe pozycjonowanie stron dowolnego typu - od stron wizytówek do dużych sklepów internetowych.

Pozycjonowanie strony w Google jest równoznaczne z pozycjonowaniem produktu w strategii rynkowej i strategii produktu. Co więcej, ranking w wyszukiwarce może być bardziej znaczący dla Twojej firmy, niż poprawnie opracowana strategia działań offline. Chodzi tu nie tylko o firmy znajdujące się w dużych miastach, ale także te lokalne. W takich polskich miastach, jak: Wrocław, Gdańsk, Przemyśl lub Zakopane konkurencja w większości branż działalności przedsiębiorczej jest bardzo wysoka, bez skutecznych działań SEO w Internecie i dbania o obecność własnej strony internetowej w przynajmniej 10 pierwszych wynikach wyszukiwania  Zestaw działań skierowanych na właściwe pozycjonowanie stron obejmuje:

  • Powiązanie strony z zaletami oferowanymi odbiorcom docelowym;
  • Określenie strategii rozwoju strony w taki sposób, by odpowiadała zainteresowaniom i potrzebom odbiorców docelowych;
  • Wykorzystanie mocnych i unikanie słabych stron witryny internetowej.

Jak można zauważyć, żeby doprowadzić Twoją stronę do najlepszych wyników wyszukiwania w Polsce prowadzonych może być sporo działań, znacznie więcej niż w przypadku reklamy konwencjonalnej. Koszt pozycjonowania witryny jest jednocześnie znacznie niższy.

Niemożliwe jest polepszenie wskaźników SEO w Google, jeśli nie są one monitorowane i analizowane za pomocą dokładnie dobranych mierzalnych wskaźników. Aby kontrolować jakość funkcjonowania strony internetowej, właściciel projektu powinien regularnie porównywać witrynę z witrynami konkurentów.

Analiza stron silnych, a nawet wzorcowych konkurentów, pozwala zidentyfikować wskaźniki, które sprawiają, że jeden zasób sieciowy jest lepszy od drugiego w oczach klientów i wyszukiwarek. Wyniki kompleksowej analizy umożliwiają stworzenie zasobu internetowego nawet w obliczu ostrej konkurencji w niszy tematycznej.

Najlepiej jest powierzać prace tego typu fachowcom, którzy dobrze znają się na podstawowych zasadach pozycjonowania stron w Internecie i śledzą na bieżąco zmiany zachodzące w tej branży. Ponadto specjaliści tak dużych firm, jak Seo-Web Poland wykorzystują w swojej pracy precyzyjne oprogramowanie, pozwalające na szybką realizację celów postawionych przed rozpoczęciem prac dotyczących  pozycjonowania stron.

W procesie oceny i monitorowania konkurencji (przed rozpoczęciem bezpośredniego pozycjonowania strony w Google) specjalista SEO otrzymuje:

  • Dane o aktualnej pozycji i stanie witryny w odniesieniu do konkurentów;
  • Informacje o strategiach konkurencyjnych, kampaniach reklamowych i promocji SEO;
  • Informacje o silnych i słabych cechach konkurentów;
  • Nowe pomysły i wskazówki na ulepszenie strony, jego wyjątkowość, jak i korzystne oderwanie się od konkurencji.

Od czego zależy pozycja strony w Google?

Google - zdecydowanie najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce i dlatego dalej będziemy opisywać istotę i proces pozycjonowania stron właśnie w tej wyszukiwarce, gdyż większość użytkowników zamawiających usługi Seo-Web Poland zainteresowana jest tym, by robot sieciowy Google przeprowadził ich witrynę na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania, a najlepiej - pokazywał ją wśród pierwszych dziesięciu stron.

 Dlaczego tak ważne jest pozycjonowanie stron w Google? Jedną z usług, na którą jest największe zapotrzebowanie na rynku jest pozycjonowanie stron w Google. Nic dziwnego, z tej wyszukiwarki korzysta nawet ponad 90% użytkowników Internetu w Polsce! Jak świadczą liczne wywiady z pracownikami Google, podczas pozycjonowania stron w wyszukiwarce branych jest pod uwagę około 200 czynników. Oczywiście ważność każdego z czynników jest odmienna, ale przede wszystkim o łatwości wyszukiwania strony świadczą:

  • Wiek domeny. Zasadniczo im starsza jest domena, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie zajmować wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wiek domeny zwiększa wiarygodność Google;
  • Historia domeny. To, w jaki sposób domena była używana w przeszłości, określa jej aktualny ranking. Nie warto zatem kupować używanych wcześniej domen bez precyzyjnego zbadania ich historii;
  • Nazwa. Nazwa domeny również ma znaczenie - jeśli zawiera słowo kluczowe lub słowa kluczowe pasujące do danego zapytania, Google bardziej preferuje ją od witryn, które go/ich nie zawierają;
  • WhoIs. Ukrywając informacje w systemie WhoIs automatycznie obniżana jest jakość wyszukiwania strony w Google. Google preferuje otwartość i nie lubi „ukrytych” użytkowników.

Wszystkie te czynniki mają charakter zewnętrzny i nawet pod warunkiem prawidłowego dostosowania strony do każdego z nich można nie osiągnąć pożądanych wyników, jeśli nie zostanie także zwrócona uwaga na czynniki wewnętrzne, a mianowicie:

  • Meta tytuły i tagi opisowe. Podstawowy warunek - powinny być unikalne dla każdej strony, dodatkowo na pierwszym miejscu powinny znajdować się w nich słowa kluczowe;
  • Słowa kluczowe w treści. Ze wzgłędu na wymagania współczesnych algorytmów, słowa kluczowe powinne występować w treści w proporcjach 1-2% w stosunku do całego tekstu. Na każde 1000 znaków ze spacją można powtórzyć wybrane słowo kluczowe maksymalnie 10 razy. Należy jednocześnie pamiętać, że zbyt częste wykorzystanie słów kluczowych tak samo negatywnie oddziałuje na pozycję strony w Google, jak ich niedobór. Zachowanie właściwej równowagi jest w tym przypadku kluczem do sukcesu;
  • Kolejnym elementem, oddziałującym na pozycję strony w wyszukiwarce Google, są nagłówki H1-H6. Najlepsze wyniki w pozycjonowaniu strony można osiągnąć umieszczając w nagłówkach słowa kluczowe;
  • Unikalność umieszczanego kontentu. Najlepiej jest wówczas, gdy treści ukazujące się na stronie są tworzone na zasadzie copywritingu lub rewritingu, ale pod warunkiem, że jest on wysokiej jakości i wykonany w rzetelny sposób;
  • Systematyczna aktualizacja treści. Zmiana kontentu na unikalne i nowe treści, często wyszukiwane przez użytkowników, także może przyczynić się do poprawy wyników wyszukiwania strony w Google.

Znaczenie umieszczenia strony na górze w wynikach wyszukiwania

Zajmując się pozycjonowaniem stron SEO przede wszystkim należy ustalić, dla której wyszukiwarki dokonywane są wszystkie działania SEO. Dlaczego? Ponieważ algorytmy pozycjonowania w każdej wyszukiwarce są inne i nawet jeśli strona znajduje się w pierwszej trójce wyników na Yahoo lub Bing, nie oznacza to, że będzie tak samo dobrze widoczna w Google. Pozycjonowanie strony w Google uważane jest za jedno z najbardziej skomplikowanych działań i wymaga najczęściej specjalistycznej wiedzy.

Wiadomo przecież, że umieszczenie witryny na górze wyników wyszukiwania (prawidłowe pozycjonowanie stron) jest bardzo ważne! Jeśli Twoja strona  znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czytelnicy i klienci sami Cię znajdą. Jak można wywnioskować, pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach to naprawdę złożony proces, który prowadzi do sukcesów biznesowych. Otrzymywani są docelowi użytkownicy bez dużych inwestycji w reklamę. Ma to miejsce cały czas - każdego dnia. Wynika z tego, że pozycjonowanie stron występuje jako ważny czynnik sukcesu Twojego biznesu, niezależnie od tego czy sprzedajesz towary lub usługi. Niezależnie od miasta w którym mieszkasz - może to być Wrocław, Warszawa lub Przemyśl - jeśli prowadzisz biznes z wykorzystaniem Internetu, skuteczne pozycjonowanie strony w Google stanie się kluczem do sukcesu na całym rynku krajowym!

Ocena stron przez wyszukiwarki dokonywana jest kompleksowo, uwzględniane są nie tylko charakterystyki stron, ale też to, jak zachowują się na nich użytkownicy. Jeśli po wejściu na stronę pozostają na niej przez długi czas, wielokrotnie do niej wracają - algorytmy ustawiają stronę na wyższej pozycji w rankingu. Jednak powolne witryny z niewygodną nawigacją i niedokładnymi artykułami nie dotrą na sam szczyt, aż do momentu, kiedy na takich stronach nie będą dokonane niezbędne zmiany.

Od czego zależy koszt pozycjonowania strony?

Pozycjonowanie strony w Google - ile ono tak naprawdę kosztuje? Kiedy mowa o kosztach pozycjonowania stron, większość agencji SEO twierdzi, że oblicza cenę indywidualnie dla każdego klienta. Nie jest to sposób na oszukanie klienta, a jedynie fachowe podejście do sprawy, gdyż zakres usług specjalisty SEO ustalany jest indywidualnie po wstępnym audycie strony internetowej zalecanej do pozycjonowania. 

To, ile będzie kosztować pozycjonowanie strony w Google, zależy także od tego, czego dokładnie potrzebuje dany klient. Są osoby zainteresowane wzrostem ogólnej liczby odwiedzających witrynę. Zdarza się również, że pojawia się jedynie potrzeba sprowadzenia liczby tygodniowych odwiedzin do określonego minimalnego limitu. Pierwszy cel jest łatwiejszy do osiągnięcia, natomiast drugi - trudniejszy, co oddziałuje także na różny koszt usług agencji SEO.

Schemat realizacji płatności za usługi SEO (w tym za pozycjonowanie strony w Google) również może znacznie się od siebie różnić. Obecnie wiele firm oferuje klientom wybór tego, za co zapłacić: znajdowanie się wybranych słów w TOP, ilość unikalnych odwiedzających, kontakt z managerem po wizycie na stronie. W związku z tym, jeśli zadaniem witryny jest promowanie nowej usługi, bardziej opłaca się płacić za odwiedzających. Jeśli z kolei potrzebny jest kontakt z potencjalnym klientem, a każde zamówienie przynosi dużą kwotę, to wówczas trzeba pomyśleć o opłaceniu tylko połączeń z serwisu.

Budżet, przeznaczony na realizację projektu, to nie tylko koszt pracy specjalisty SEO, ale także koszt wykonania konkretnych działań SEO na stronie. Wśród usług wymagających zapłaty, są:

  • Pozycjonowanie stron poprzez kupowanie linków. Bez takiego działania SEO niemożliwe jest przeprowadzenie prawidłowej promocji serwisu. Liczba linków, które należy kupić dla zasobu, może się różnić: w niektórych przypadkach wystarczą tylko 1-2, a czasami potrzebne są ich setki;
  • Pozycjonowanie stron poprzez pisanie i umieszczanie tekstów. Wysokość wydatków uzależniona jest od tematyki artykułów, ich objętości, ilości i jakości;
  • Pozycjonowanie stron poprzez reklamę (kontekstową, bezpośrednią). Niezbędna część wydatków w obszarach komercyjnych. Koszt usługi jest indywidualny i uzależniony od struktury serwisu, jego tematyki, regionu promocji itp;
  • Wynagrodzenie za pracę programisty. Koszty te nie są konieczne dla wszystkich witryn, ale jeśli promocja w wyszukiwarkach zależy od projektu lub funkcjonalności, nie można zrezygnować pomocy wyspecjalizowanych specjalistów;
  • Wydatki na korzystanie z niezbędnych programów i narzędzi SEO (usuwanie pozycji, monitorowanie konkurencji, analizatory stron, narzędzia do zbierania i grupowania kluczowych zapytań itp.). Są takie programy, które można kupić jednorazowo, są też takie, za które opłaty należy dokonywać raz na rok lub nawet co miesiąc. Firma, której podstawowym kierunkiem działań jest pozycjonowanie stron SEO zwykle wybiera kilka płatnych i darmowych narzędzi, a następnie łączy je ze sobą dla osiągnięcia jak najlepszych wyników promocji i pozycjonowania stron.

Agencja marketingowa SEO może pobierać stawkę godzinową za pozycjonowanie stron internetowych, jedną płatność za zestaw usług lub ustaloną kwotę za realizację wybranych etapów projektu. Środki te zostaną przeznaczone na opłacenie pracy programisty, kreatora linków, managera treści i innych specjalistów.

Jeśli ilość pracy na konkretnej stronie jest zbyt duża, konieczne będzie zaangażowanie dodatkowych specjalistów, o czym klient zostanie poinformowany. Ponadto agencja SEO i klient mogą uzgodnić, że klient sam zapłaci za pracę potrzebnych specjalistów.

W firmie Seo-Web Poland pracują doświadczeni specjaliści SEO, którzy po przeprowadzeniu szybkiego i precyzyjnego audyty SEO strony ustalają zakres prac niezbędnych do skutecznego pozycjonowania strony i przeprowadzenia jej do TOP wyników wyszukiwania. Na stronie agencji znajduje się także cennik, który jest podstawą wyceny całościowego kosztu zlecenia. Taka przejrzystość działań SEO, odpowiedzialność i indywidualne podejście do każdego klienta pozwalają na utrzymanie wysokich pozycji wśród licznych konkurentów, jak i na skuteczną współpracę z szerokim gronem stałych klientów. 

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach - to usługa, której zdecydowanie potrzebuje Twoja firma, a którą polecamy zamówić u prawdziwych specjalistów. Już po kilku tygodniach zobaczysz efekty naszej pracy, a po upływie paru miesięcy Twoja firma stanie się dobrze widoczna w Google lub w dowolnej innej wyszukiwarce!


Zadzwoń do nas i dowiedz się, jak działa optymalizacja stron ,co jest promowaniem strony w Google i jaka jest cena na pozycjonowanie stron.