SEO: co to jest?

Coraz częściej ludzie, których praca jest pośrednio lub bezpośrednio związana z Internetem, zadają sobie pytanie, czym jest SEO on-page i off-page i jaką rolę odgrywa w rozwoju strony www będącej skutecznym narzędziem sprzedażowym. Postaramy się jak najdokładniej na nie odpowiedzieć, a także pomóc ostatecznie zdecydować, czy usługi SEO są potrzebne w rozwoju Twojej witryny.

Jak działa SEO?

Przed wyjaśnieniem tego, w jaki sposób działa SEO, zdefiniujmy, czym ono jest. Do definiowania tego pojęcia istnieje kilka podejść:

  • Zgodnie z najprostszą definicją, SEO (Search Engine Optimization) to zestaw przedsięwzięć, które służą zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce Google lub Yandex na podstawie ukierunkowanych zapytań wyszukiwania;
  • Wielu właścicieli witryn postrzega SEO jedynie jako zestaw prac mających na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania, aby zwiększyć na niej ruch;
  • Istnieje także szeroka definicja SEO, zgodnie z którą jest to zestaw prac skierowanych na rozwój stron www, zmianę ich otoczenia oraz analizę zachowań użytkowników w serwisie w celu poprawy obecnej pozycji witryny w wyszukiwarkach na podstawie ukierunkowanych zapytań wyszukiwania, aż do momentu uzyskania przez stronę miejsca w TOP-10 na podstawie aktualnych zapytań wyszukiwania.

Należy rozróżniać działania w zakresie pozycjonowania SEO on-page i off-page, a także SEO optimization. Jeśli nie orientujesz się w tych aspektach, nasze konsultacje SEO pomogą rozeznać się w dostępnych na rynku usługach i wybrać najbardziej odpowiednie.

Pozycjonowanie SEO

W klasycznym sensie pozycjonowanie stron to kreowanie wizerunku firmy, pozwalającego wyróżnić ją spośród wielu innych. Pozycjonowanie SEO to z kolei zestaw działań mających na celu zwiększenie inwestycji w rozwój serwisu, który dzięki wdrożonym pracom będzie zajmował pierwsze pozycje w wyszukiwarkach (w tym w Google), a także zostanie umieszczony w najbardziej wiarygodnych internetowych katalogach firm. Końcowym efektem pozycjonowania SEO jest przyciągnięcie nowych klientów i ogólne poprawienie wizerunku Twojej marki.

Pozycjonowanie SEO on-page i off-page obejmuje między innymi następujące działania:

  • Przeprowadzenie wstępnego audytu SEO;
  • Dobór słów kluczowych dla firmy zgodnie z profilem jej działalności i lokalizacją;
  • Generowanie unikalnych treści wysokiej jakości;
  • Tworzenie filmów korporacyjnych, przyczyniających się do wzrostu autorytetu firmy i poziomu zaufania ze strony klientów;
  • Kontrola sprawności funkcjonowania zabezpieczonej wersji protokołu https;
  • Opracowanie efektywnych narzędzi pozycjonowania, którymi są katalogi SEO; 
  • Stworzenie przyjaznego dla użytkownika układu strony www, dostosowanego do użytku na różnych typach urządzeń i ze względu na swoją uniwersalność przyczyniającego się do wzrostu konwersj

Optymalizacja SEO

Z kolei działania w zakresie optymalizacji SEO, zwane także promocją w wyszukiwarkach Google lub Yandex, obejmują:

  • Analizę algorytmów, za pomocą których tworzy się ranking stron internetowych w wyszukiwarkach oraz ciągłe śledzenie pojawiania się nowych algorytmów, oddziałujących na ustalenie popularności strony;
  • Analizę zainteresowań użytkowników poprzez interpretację najczęstszych zapytań wpisywanych w wyszukiwarce Google;
  • Tworzenie rdzenia semantycznego, czyli listy zapytań użytkowników, które będą ulegać promocji;
  • Prace w zakresie wewnętrznej optymalizacji strony;
  • Analizę zachowań użytkowników za pomocą narzędzi SERP;
  • Optymalizację zewnętrzną polegająca na zwiększeniu liczby wzmianek o stronie w Internecie;
  • Opracowanie takich skutecznych narzędzi jak moderowane katalogi SEO itp.

Narzędzia google seo są także bardzo specyficzne i obejmują zarówno płatne, jak i darmowe programy. Nasze konsultacje SEO pomogą Ci wybrać rozwiązania w całości zgodne zarówno z Twoimi oczekiwaniami odnośnie wyników naszej pracy, jak i z budżetem.

Usługi SEO

Warto w tym miejscu wyjaśnić, w jaki sposób przebiega SEO optimization krok po kroku oraz jakie narzędzia SEO sprawdzają się dzisiaj najlepiej. Usługi SEO składają się zwykle z trzech etapów: przygotowawczego (wstępny audyt SEO), wewnętrznej i zewnętrznej optymalizacji strony.

Na etapie przygotowawczym odbywa się przede wszystkim wstępny audyt SEO strony, a następnie zbiór zapytań, dla których prowadzona jest promocja. Wszystkie te zapytania są dzielone na grupy. Etap przygotowawczy obejmuje także analizę konkurencji i opracowanie strategii promocji SEO.

Na etapie wewnętrznej optymalizacji strony dokonuje się opracowanie tytułów (title), krótkich opisów (description) oraz nagłówków różnego poziomu (seo h1, h2, h3 itp.), pisane są artykuły zawierające wewnętrzne linki i słowa kluczowe SEO. Linki umieszczane są zarówno na innych stronach, jak i w sieciach społecznościowych w celu uzyskania najlepszych wyników pozycjonowania. Etap obejmuje również audyt SEO on-page i off-page stron pod względem technicznym i komercyjnym. 

Wewnętrzna optymalizacja strony polega na umieszczeniu linków do promowanej witryny na innych stronach oraz promocji w sieciach społecznościowych. Podstawowe kierunki działalności związane z pozycjonowaniem witryny są ustalane na podstawie wyników audytu SEO.

Rola SEO on-page i off-page w funkcjonowaniu stron www jest bardzo zróżnicowana:

  • Zwiększenie ruchu w witrynie z wyszukiwania;
  • Analiza listy TOP;
  • Ujawnienie pojawienia się nowych algorytmów w działalności wyszukiwarki Google, Yandex lub innej;
  • Zwiększenie sprzedaży i ogólne podniesienie wizerunku strony itp.

Jednakże większość właścicieli stron www, a nawet firm, które zajmują się promocją SEO, skupiają się tylko na jednej możliwości SEO, a mianowicie doprowadzeniu strony do listy TOP zgodnie z wyszukiwanymi frazami. Inaczej jest w firmie Seo-Web Poland, której fachowcy świadcząc usługę optymalizacji SEO dbają jednocześnie również o: dobre wyniki wyszukiwania strony w różnych wyszukiwarkach, w tym w Google, promocję w sieciach społecznościowych, analizę algorytmów rankingowych w wyszukiwarkach oraz wiele innych kwestii, które ogólnie przyczyniają się do poprawy wizerunku firmy właściciela strony, zwiększenia liczby klientów i lepszych wyników finansowych jej z funkcjonowania strony. 

Efekty kompleksowego stosowania SEO są długotrwałe i zaczynają być zauważalne po 3-4 tygodniach od rozpoczęcia wdrożenia, natomiast ostateczny efekt jest z reguły zauważalny w ciągu 9-12 miesięcy. Wiele zależy od tematyki danej strony i liczby jej bezpośrednich konkurentów, a także od:

  • Wieku strony (im wyższy, tym większe zaufanie wyszukiwarki Google);
  • Całkowitej liczby witryn o podobnej tematyce;
  • Liczby odwiedzających witrynę i ilości spędzanego na niej czasu;
  • Korzystania ze zautomatyzowanych narzędzi SEO. Wszystkie narzędzia SEO, wykorzystywane w naszej działalności są dobierane w oparciu o wstępną analizę zapytań użytkowników i prognozowane tendencje wyszukiwania;
  • Liczby linków umieszczonych na portalach zewnętrznych itp.

Jeśli interesuje Cię usługa SEO optimization, ale nie dokładnie wiesz z jakich elementów powinna się składać, zachęcamy do kontaktu z naszą agencją SEO. Od wielu lat tworzymy katalogi SEO, piszemy artykuły o różnej tematyce, dokonujemy powiązania stron za pomocą linków itp. W celu zwiększenia ruchu na swojej stronie możesz także zamówić lokalne SEO  - usługę, która cieszy się popularnością zarówno wśród dużych, jak i małych firm.

Należy w tym miejscu także dodać, że zwiększenie budżetu nie zawsze jest tym rozwiązaniem, które pozwala przyspieszyć przeprowadzenie strony do TOP-10 wyników w wyszukiwarce. Zgodnie z zasadami wyszukiwarki Google, nie można skrócić tego czasu ze standardowych 6 miesięcy do 1 miesiąca poprzez samo zwiększenie środków na optymalizację.

 

Zastanawiając się nad tym, jakie usługi zamówić w firmie Seo-Web Poland, klienci często dokonują wyboru pomiędzy reklamą kontekstową a SEO optimization . Tak naprawdę każde z tych narzędzi służy do realizacji różnych celów i najlepsze wyniki można osiągnąć korzystając z nich jednocześnie. Jednakże, jeśli budżet Twojej firmy jest ograniczony, poniższa tabela pomoże Ci wybrać odpowiednie, zostały w niej przedstawione zalety i wady SEO, jak i reklamy kontekstowej.

Aspekty do porównania

Reklama kontekstowa

SEO

Możliwość samodzielnego wykorzystania

Można stworzyć reklamę kontekstową nie posiadając specjalistycznej wiedzy.

Powinno się posiadać specjalistyczną wiedzę, pozwalającą na  analizę aktualnych statystyk zapytań oraz algorytmów wyszukiwarek, przede wszystkim Google.

Efekt

Krótkotrwały. Reklama funkcjonuje do momentu, aż zostanie wydany cały budżet reklamowy.

Długotrwały. Efekt nawet po ukończeniu budżetu reklamowego będzie widoczny przez kilka miesięcy. Linki umieszczone przez specjalistów i inne efekty pracy online nie znikają po wykonaniu i mogą przyczyniać się do popularyzacji treści przez wiele lat.

Zaufanie

Reklama wygląda “sztucznie” i poziom zaufania klientów najczęściej jest niski.

Promocja SEO opiera się na naturalnych działaniach na stronie, pozwalających zwiększyć zaufanie potencjalnych klientów i ukształtować maksymalnie szerokie grono lojalnych stałych użytkowników. Rzetelnie zrealizowany tekst SEO, zawierający umiejętnie wpisane słowa kluczowe SEO, jest odbierany przez klientów znacznie lepiej, niż nawet bardzo rzetelnie wykonana reklama.

Zauważalność efektów

Efekty są widoczne natychmiast.

Pierwsze efekty widoczne są po 2-3 miesiącach, a w przypadku nowych stron www ten okres może być wydłużony do 6-18 miesięcy, w zależności od ich tematu, zawartości i układu.

Konkurencja

Wysoka.

Wysoka. Szczególnie w przypadku popularnych zapytań wyszukiwania. Ten problem pozwala rozwiązać lokalne SEO w Polsce.

Jak można zauważyć, trudno jednoznacznie stwierdzić, które rozwiązanie jest lepsze i jeśli dysponuje się odpowiednim budżetem, najlepszym wyjściem jest połączenie tych narzędzi, zwłaszcza jeśli strona została uruchomiona niedawno, a jej pozycja w SERP jest niska. Narzędzia SEO, które będą wykorzystywane przez naszych specjalistów w realizacji Twojego zamówienia są weryfikowane pod względem efektywności i zgodności z najnowszymi trendami wyszukiwania, co pozwala zagwarantować najlepsze wyniki promocji Twojej witryny.

Od czego zależy koszt SEO

Koszt optymalizacji stron internetowych zależy od kilku czynników, z których podstawowymi są: łączna ilość promowanych zapytań w wyszukiwarkach oraz poziom zaufania wyszukiwarki Google do strony. Oznacza to, że koszt takich usług zawsze jest ustalany indywidualnie, a podstawowymi wskaźnikami, na podstawie których kształtuje się cennik, są:

  • Liczba konkurencyjnych zapytań w wyszukiwarkach, przede wszystkim w Google, które należy przeprowadzić do pozycji TOP-10. Im jest ich więcej, tym wyższy jest koszt usługi;
  • Wiek strony, oddziałujący na zaufanie do niej ze strony wyszukiwarki Google. Im jest on wyższy, tym niższy jest koszt promocji SEO;
  • Wzrastający koszt prac w przypadku obecności dużej liczby stron konkurencyjnych;
  • Funkcjonalność promowanej strony, wygoda jej wykorzystania i dostosowanie do współpracy z różnymi wyszukiwarkami, w tym Google - są to aspekty obniżające koszt usług.

Podczas wybierania firmy, której powierzona zostanie optymalizacja Twojej strony www, warto dokonywać decyzji nie tylko ze względu na cenę świadczonych usług, ale przede wszystkim w oparciu o ich jakość. Jak odróżnić firmę godną zaufania od takiej, którą należy pominąć? Powinna ona oferować niski koszt przyciągnięcia docelowego gościa do serwisu, a jednocześnie spełniać następujące wymagania:

  • Managerowie powinni być zawsze gotowi do pokazania kilku przykładów potwierdzających skuteczność przeprowadzonych przez nich prac optymalizacyjnych;
  • Wybrana strategia podniesienia pozycji witryn według zapytań docelowych powinna ciągle ulegać zmianom, odpowiednio do zrealizowanych celów i pojawiania się nowych;
  • W pracy firmy powinny być uwzględnione najnowocześniejsze podejścia do promocji SEO oraz najnowsze algorytmy działalności w najbardziej popularnych wyszukiwarkach;
  • Firma powinna ściśle przestrzegać wszystkich ustalonych przed rozpoczęciem pracy KPI.

Jak można wywnioskować z powyższego, google seo to nie tylko praca z zapytaniami wyszukiwania w celu określenia pozycji witryny, ale także bardzo szeroki wachlarz działań wymagających doświadczenia praktycznej działalności tego typu. Lokalne SEO w Polsce ma swoją specyfikę i doświadczeni specjaliści obowiązkowo uwzględniają ją w swojej pracy. Na przykład, napisany przez doświadczonego copywritera tekst SEO może zawierać ofertę zakupu towaru w konkretnym mieście, na przykład we Wrocławiu lub Krakowie albo wspomnienie o tym, że pewna usługa jest dostępna wyłącznie na terenie Polski. Słowa kluczowe SEO są także ważnym elementem skutecznej promocji i pozycjonowania strony.
Należy też wspomnieć, że google seo rożni się od działań w innych znanych wyszukiwarkach zarówno wysokim poziomem skomplikowania takich działań, jak i potrzebą ich dostosowania do ciągle aktualizowanych algorytmów tej wyszukiwarki.

Jeśli jesteś zainteresowany szybkim pozyskaniem nowych klientów lub zwiększeniem lojalności już istniejących partnerów - usługi SEO będą doskonałym wyborem. Firma Seo-Web Poland we Wrocławiu świadczy usługi w zakresie marketing SEO stron internetowych. Jej usługi obejmują konsultacje SEO, zbiór zapytań, dla których prowadzona jest promocja, a także bezpośrednie działania zarówno na stronie, jak i witrynach zewnętrznych. 

Zadzwoń do nas i dowiedz się, jak działa optymalizacja stron, co jest promowaniem strony w Google i jaka jest cena na pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron cena

Pozycjonowanie stron cena Każdy klient poszukujący agencji SEO, poza zakresem świadczonych przez nią usług, poziomem doświadczenia pracujących w niej specjalistów i wykorzystywanym podczas realizacji zamówień...

Pozycja strony

Pozycja strony Pozycja w Google to miejsce zajmowane przez stronę w wynikach wyszukiwania. Webmaster stale monitoruje liczbę powiązanych zasobów odnoszących się do promowanej strony. Wzrost pozycji zajmowanej...

Audyt SEO

Audyt SEO Przeprowadzanie audytu SEO jest usługą polegającą na wydaniu zaleceń, uwag, a także porad odnoszących się do analizowanej strony internetowej, umieszczonych w dokumencie będącym efektem końcowym audytu....

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie Obecnie często pojawiają się pytania o potrzebę pozycjonowania produktu lub marki, natomiast znacznie rzadziej mówi się o konieczności pozycjonowania strony. Nie chodzi tylko o tych właścicieli...

Optymalizacja stron

Optymalizacja stron Sieci społeczne i messengery stają się z roku na rok coraz bardziej popularne i to właśnie za ich pomocą często przyciąga się odwiedzających na stronę. Jednak przejście użytkowników do strony...

Promowanie strony w Google

Promowanie strony w Google W celu pomyślnego rozwoju nowoczesnego biznesu w Internecie ważne jest, aby przenieść go na szczyt wyników wyszukiwania Google. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy informatycznej...
  • 1
  • 2